Uwaga! Zmiana terminu otwarcia ofert na 2021-09-08 12:00
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
„Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Borkowo Wielkie, ul. Wierzbowa”
1.1.1 Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Borkowo Wielkie ul. Wierzbowa
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
https://ugsierpc.bipgmina.pl/wiadomosci/3/wiadomosc/585252/przebudowa_drogi_gminnej_w_miejscowosci_borkowo_wielkie_ul_wierz
polski
W ramach zadania należy wykonać następujące roboty:
- wyznaczenie trasy i punktów wysokościowych wraz z inwentaryzacją powykonawczą;
- zabezpieczenie istniejących kabli telefonicznych i energetycznych z nadzorem
pracownika Orange i Energa zgodnie z uzgodnieniami;
- wymiana istniejącego przepustu pod koroną drogi i montaż przepustu z tworzyw
sztucznych średnicy 40 cm na ławie fundamentowej żwirowej z odtworzeniem warstw
konstrukcyjnych drogi;
- profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni,
wykonywane mechanicznie;
- podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 gr. po zagęszczeniu 5 cm.;
- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC16W50/70,
grubość warstwy po zagęszczeniu 3 cm, z transportem mieszanki samochodami
samowyładowczymi z wytwórni do miejsca wbudowania, po uprzednim oczyszczeniu
i skropieniu emulsją asfaltową warstwy podbudowy;
- wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno – asfaltowej AC11S50/70,
grubość warstwy po zagęszczeniu 3 cm, z transportem mieszanki samochodami
samowyładowczymi z wytwórni do miejsca wbudowania, po uprzednim oczyszczeniu
i skropieniu emulsją asfaltową warstwy wiążącej;
- ścięcie i uzupełnienie pobocza z kruszywa łamanego 0÷31,5 mm, gr.10 cm
po zagęszczeniu;
- ustawienie słupków z rur stalowych dla znaków drogowych oraz tarcz i tablic znaków
drogowych odblaskowych (wg projektu organizacji ruchu) w tym na skrzyżowaniu
z drogą powiatową.
Przedmiot zamówienia obejmuje również:
1. Opracowanie i uzgodnienie projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia
robót wraz z jego zatwierdzeniem.
2. Wykonanie i utrzymanie oznakowania w trakcie prowadzenia robót oraz jego rozbiórki
po zakończeniu robót.
3. Zapewnienie bezpiecznej przeprawy pieszych przez teren robót.
4. Zabezpieczenie i zapewnienie mieszkańcom dostępu do mieszkań/budynków
oraz właścicielom przyległych do drogi nieruchomości przez cały okres trwania
przebudowy drogi.
5. Ubezpieczenie budowy na czas trwania realizacji zadania.
6. Próby i odbiory z udziałem użytkownika, inwestora i wymaganych innych instytucji.
7. Ochrona znaków geodezyjnych, a w przypadku ich uszkodzenia lub zniszczenia
odtworzenie zgodnie z przepisami prawa.
8. Obsługę geodezyjną niezbędną do realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany jest
do opracowania dokumentacji geodezyjnej z inwentaryzacją powykonawczą oraz
przekazania Zamawiającemu kopii mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej
inwentaryzacji powykonawczej.
9. Dostarczenie na własny koszt i we własnym zakresie wszystkich materiałów,
sprzętu i urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
10.Wywiezienie materiałów rozbiórkowych i/lub odpadów nie nadających się do odzysku
na miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
11. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej wraz wymaganymi dokumentami
(kosztorys, certyfikaty, atesty).
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
inne.
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 10
1. zdolności technicznej lub zawodowej:
a) W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować
następującymi osobami:
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności drogowej.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
przez Zamawiającego, w oparciu o informacje zawarte w:
- oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
- wykazie osób,
- dokumencie potwierdzającym posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności drogowej.
b) W zakresie doświadczenia zawodowego niezbędnego do wykonania zamówienia.
Warunek w rozumieniu Zamawiającego spełni Wykonawca, który wykaże wykonanie:
- co najmniej 1 (jednej) roboty budowlanej polegającej na budowie, modernizacji
lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości nie mniejszej niż 1.000 mb
wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie
wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty wykonania, miejsca wykonania i podmiotów,
na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie oraz wskazujących, czy zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana przez
Zamawiającego, w oparciu o informacje zawarte w:
- oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
- wykazie wykonanych robót budowlanych oraz w dowodach określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wykazujących, czy zostały wykonane zgodnie
z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne dokumenty. W przypadku składania oferty wspólnej w/w warunki
będą oceniane łącznie.
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada
wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych
Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny
wpływ na realizacje zamówienia.
2. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu metodą spełnia lub
nie spełnia na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń dołączonych do oferty.
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż warunki Wykonawca
1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 5.000,00 zł
(słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium
w formie pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu
składania ofert.
3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 01.10.2021 roku licząc
od dnia upływu terminu składania ofert.
4. Wykonawca może wnieść wadium w:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(j.t.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić
wadium przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Starej Białej
Oddział w Sierpcu, nr konta: 52 9015 0001 2005 0000 0521 0012, z dopiskiem na
przelewie:
„Wadium na zabezpieczenie oferty Wykonawcy………………………………………
dotyczącej zamówienia p.n.: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości
Borkowo Wielkie, ul. Wierzbowa”
6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które
w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym
Zamawiającego.
7. Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie
wadium w pieniądzu na rachunek bankowy Zamawiającego.
8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
9. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, wykonawca składa
oryginał dokumentu w postaci elektronicznej załączając go do oferty. Dokument ten
powinien być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez jego wystawcę.
Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każdym
pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą,
zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium.
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo
do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX pkt 1.1. i 1.2.
SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w zakresie, w jakim każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni
wykonawcy zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
1. Strony, poza możliwością zmiany zawartej Umowy na podstawie art. 455 Pzp, przewidują
również możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej Umowy, które mogą
dotyczyć:
2. wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym
wpływ na realizację przedmiotu umowy;
3. wystąpienia konieczności zmiany osób wskazanych w ofercie (śmierć, choroba, ustania
stosunku pracy lub inne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezależne od Wykonawcy)
przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy.
4. zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
a w szczególności:
a) okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, tj. między innymi wstrzymania robót
przez Zamawiającego;
b) odmowy lub opóźnienia wydania przez organy administracji
lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii z przyczyn
niezawinionych przez Wykonawcę;
c) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie (prowadzenie)
robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów – fakt ten
musi być potwierdzony przez Zamawiającego;
d) zmian spowodowanych nieprzewidzianymi warunkami geologicznymi, archeologicznymi
lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne;
e) odmiennych (ale istotnych dla realizacji) od przyjętych w dokumentacji projektowej
warunków terenowych, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie
zinwentaryzowanych elementów budowlanych;
f) przyczyn niezależnych od stron umowy, które będą skutkowały koniecznością
zastosowania innych rozwiązań, gdy zastosowanie rozwiązań przewidzianych
w dokumentach zamówienia groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem
Umowy;
g) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo
zachowania należytej staranności.
5. wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi
okolicznościami:
a) „siła wyższa” uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szczegółowym
opisem, w tym ograniczenia wprowadzone decyzjami władz publicznych;
b) zmiana danych związanych ze zmianami administracyjno-organizacyjno-prawnymi
umowy;
c) rezygnacją przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.
6. Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają zgody obu stron oraz pisemnego aneksu
podpisanego przez strony. W przypadku każdej zmiany o której mowa powyżej po stronie
wnoszącego propozycję zmian leży uzasadnienie powstałej okoliczności.
Ogłoszenie o zamówieniu,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.4.1. Informacje dotyczące wadium
Przed zmianą:
1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 5.000,00 zł
(słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium
w formie pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu
składania ofert.
3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 01.10.2021 roku licząc
od dnia upływu terminu składania ofert.
4. Wykonawca może wnieść wadium w:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(j.t.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić
wadium przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Starej Białej
Oddział w Sierpcu, nr konta: 52 9015 0001 2005 0000 0521 0012, z dopiskiem na
przelewie:
„Wadium na zabezpieczenie oferty Wykonawcy………………………………………
dotyczącej zamówienia p.n.: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości
Borkowo Wielkie, ul. Wierzbowa”
6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które
w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym
Zamawiającego.
7. Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie
wadium w pieniądzu na rachunek bankowy Zamawiającego.
8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
9. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, wykonawca składa
oryginał dokumentu w postaci elektronicznej załączając go do oferty. Dokument ten
powinien być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez jego wystawcę.
Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każdym
pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą,
zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium.
Po zmianie:
1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 5.000,00 zł
(słownie: pięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, w szczególności wadium
w formie pieniężnej winno wpłynąć na konto Zamawiającego przed upływem terminu
składania ofert.
3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 07.10.2021 roku licząc
od dnia upływu terminu składania ofert.
4. Wykonawca może wnieść wadium w:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(j.t.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić
wadium przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Starej Białej
Oddział w Sierpcu, nr konta: 52 9015 0001 2005 0000 0521 0012, z dopiskiem na
przelewie:
„Wadium na zabezpieczenie oferty Wykonawcy………………………………………
dotyczącej zamówienia p.n.: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości
Borkowo Wielkie, ul. Wierzbowa”
6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które
w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym
Zamawiającego.
7. Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie
wadium w pieniądzu na rachunek bankowy Zamawiającego.
8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
9. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, wykonawca składa
oryginał dokumentu w postaci elektronicznej załączając go do oferty. Dokument ten
powinien być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez jego wystawcę.
Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każdym
pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą,
zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium.
SEKCJA VIII - PROCEDURA
8.1. Termin składania ofert
Przed zmianą:
2021-09-02 10:00
Po zmianie:
2021-09-08 10:00
8.3. Termin otwarcia ofert
Przed zmianą:
2021-09-02 12:00
Po zmianie:
2021-09-08 12:00
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy w Sierpcu